oliver_queen92 (oliver_queen92) wrote,
oliver_queen92
oliver_queen92

про пирамиды еще

Оригинал взят у mudraya_ptica в про пирамиды еще
Ощущаю себя каким-то коллекционером пирамидок уже.
Поскольку я натаскала себе кучу картинок с пирамидами из разных музеев, то, увы, опять будут они, кучей же, без разбора, без комментариев и хронологии, но может кто что полезное или занятное для себя углядит.
Мне понравилось имя одного фотографа - хороший франкмасон (Frank Mason Good) :).


Drawing, Atrium of a Church to be Dedicated to St. George, 18th century
Рисование, Атриум Церкви, которая будет посвящена Георгию, 18-го века; Архитектор: Джузеппе Барбери (итальянец, 1746-1809); Италия; Ручка и коричневые чернила, кисть и коричневая стирка, графит на не совсем белой бумаге; Изображение: 31,4 х 50,5 см (12 3/8 x 19 7/8 дюйма); Покупка музея через дар различных доноров и Фонда Элеаноры Г. Хьюитта; 1938-88-1135
Описание: Подход к церкви в центре обрамлен парами пирамид, соединенных стенами, каждая из которых содержит три ниши с урнами. Подобные стены ниже нижних боковых частей фасада церкви. Перед главным сооружением стоит портик с шестью дорическими колоннами. План церкви является восьмиугольным. Шаги приводят к круговой колоннаде, из которой поднимается купол. На передней стороне церкви написано: "DIVI. S. GIORGVS." "ISP" продолжает надпись справа. Шаги ведут в церковь. На переднем плане у подножия лестницы четыре алтаря.
SmmD




Pyramidion of a Woman
Пирамида женщины, ок. 1185-718 B.C.E.
DYNASTY XX Dynasty-XXII Dynasty
PERIOD New Kingdom to Third Intermediate Period
CATALOGUE DESCRIPTION Large yellow limestone Pyramidon belonging to a woman (name lost). Probably serving as the cap stone of her tomb. Two columns of hieroglyphs on left side of front; in the depression on front; on the depression on front the deceased is shown worshipping seated Osiris. On the right side there is a Ded symbol surmounted by a Ba Bird. The rest of the side is occupied by the figure of the woman preceded and followed by two genii. The left side has a representation of Thoth and Horus pouring water over a mummy-form figure, presumably, the deceased. On the back the deceased is shown worshipping a seated figure of Nephthys or Nut with outstretched wings. Condition: Upper left corner of front side badly chipped. Side worn and chipped, top chipped, entire piece chipped. On the left side considerable traces of red and black paint remain, especially on the Ded symbol.
BrM


Tin-glazed earthenware flower pyramid, painted in cobalt-blue, Delft, about 1695.
Artist/Maker: 'Greek A' factory (makers). Metalen Pot factory (makers)
В конце XVII века в Голландии появилось большое увлечение тюльпанами. Чтобы удовлетворить это, изобретательные гончары в Делфте, в частности завод «Греческий А», производили огромные пирамиды укладчиков цветов. Обычно изготавливаемые в парах, они были очень декоративными дополнениями к дворцам и загородным домам, с цветами или без них. Они были особенно популярны в Англии в кругу придворных вокруг короля Вильгельма III Оранского.
Эти «пирамиды», тем не менее, несомненно, были смоделированы на китайских пагодах, а не на пирамидах.
Эта ваза - одна из пары, каждая из которых состоит из основания, поддерживаемого четырьмя королевскими львами с глобусом в лапах, девятью ярусами квадратных цветочных палочек с носиком на каждом углу и финиальным в виде женского бюста. Каждый ярус может быть заполнен водой, и цветы будут помещены в каждый носик. Даже финал имеет отверстия в верхней части головы, предназначенные для большего количества цветов.
Object history note
From North Mymms Park, Hatfield, and probably made for the 1st Duke of Portland at the "Greek A" factory of Adrianus Koeks at Delft.
VAm


Stone pyramid on the 49th Parallel, on the right bank of the eastern intersection of the Kootenay River, cutting on the left bank
Date: ca. 1860-61 (photographed)
Artist/Maker: Royal Engineers (photographer)
Credit Line: Received from the Foreign Office 1863
В 1856 году военное министерство назначило фотографа из Южно-Кенсингтонского музея Чарльза Терстона Томпсона для обучения фотографов Королевских инженеров. В одной экспедиции эти солдаты-фотографы зафиксировали границу между США и Канадой. С гребня Скалистых гор в западном направлении вдоль 49-й параллели к побережью они тщательно фиксировали все, что пересекало их путь, производя «одно из самых ранних важных фотографий, сделанных на Тихоокеанском северо-западе».
VAm


Mug
Place of origin: Worcester (made)
Date: ca. 1765 (made)
Artist/Maker: Ross, James, born 1745 - died 1821 (engraver) Worcester porcelain factory (manufacturer)
Кружка из фарфора, отпечатанная в черной эмали, цилиндрической формы с петлевой ручкой, украшенная гербами и эмблемами масонов, с фигурами трех масонов и свитками с девизом «AMOR HONOR ET JUSTITIA» и «SIT LUX ET LUX FUIT', печать окружена двумя группами руин, одна - пирамидой с земным шаром, а другая - пирамидой с закрепленным на ее вершине небесным глобусом и с отпечатками букета цветов в ленте.
VAm


Print, Plate 17 from "Stuben-Ofen", ca. 1728; Johann Jakob Schübler (German, 1689–1741); engraving and etching on off-white laid paper; 31.8 x 19.7 cm (12 1/2 x 7 3/4 in. ); Museum purchase from Friends of Drawings and Prints Fund through gift of Drue Heinz; 1999-17-1-18
It has the following markings Top right corner above image: "TAB: XVII" Bottom left below image: "Joh: Jacob Schübler inv: et delin:"
SmmD


Print, Cartouche with Trophies and a Pyramid, 1738
This is a Print. It was designed by Pierre-Edmé Babel and engraved by Pierre-Edmé Babel and published by Jacques Chereau. It is dated 1738 and we acquired it in 1921. Its medium is engraving on off-white laid paper. It is a part of the Drawings, Prints, and Graphic Design department.
This object was donated by Advisory Council and purchased from Jean Léon Decloux. It is credited "Purchased for the Museum by the Advisory Council."
It is inscribed Bottom left: Babel delineavit et Sculp Bottom center: Cartouche avec des trophees et piramide/ A Paris chez Jacques Chereau rue St. Jacques au grand St. Remy Bottom right: Avec Privilege du Roi/ 4
SmmD


Print, Dedication Page to Charles III of Spain and the Two Sicilies, frontispiece for Paolantonio Paoli, Rovine della città di Pesto detta ancora Posidonia (1784), ca. 1765
Печать, посвящение Карлу III Испании и двух Сицилий, фронтиспис для Паолантонио Паоли, Rovine della città di Pesto detta ancora Posidonia (1784), ок. 1765
Это Печать. Он был создан Джованни-Батиста Тьеполо и печатником Джованни Вольпато. Это датировано ок. 1765, и мы приобрели его в 1938 году. Его средой является травление, гравировка на не совсем белой бумаге. Это часть отдела чертежей, печатных изданий и графического дизайна.
Крылатая фигура помещает скульптурный бюст Карла III, короля Испании и двух Сицилий на пьедестале. Ниже херувимы сидят среди символов искусств и войны, и сияющее солнце выходит на сцену. Тьеполо подготовил этот рисунок к концу своей жизни, когда его слава была на высоте. Это эскиз для фронтисписа Rovine della città di Pesto detta ancora Posidonia, книги о недавно открытых руинах Пестума, опубликованная в Риме в 1784 году. Материал для этой книги был собран графом Феличе Гаццола, любителем-археологом и инженером в Службе короля (service of the king). В финальном травлении посвящение Чарльзу находится на пьедестале, вместо лаврового венка. Венецианский гравер Джованни Вольпато перевел энергетический эскиз Тьеполо на высоко законченный оттиск. Предварительное исследование для этого рисунка находится в музее Прадо в Испании.
Подписано, в табличке, внизу слева: Gio. Batta Tiepolo inv. e del.; Внизу справа: Giovanni Volpato incis. Venezia
SmmD


Sidewall (USA), ca. 1800; block-printed on handmade paper; H x W: 31 x 61 cm (12 3/16 x 24 in. ); Gift of The Museum at The Fashion Institute of Technology; 1998-75-144
SmmD


Textile (France), ca. 1830; cotton; Warp x Weft: 83 x 79 cm (32 11/16 x 31 1/8 in.); 1955-135-1
SmmD


Print, Pyramide surmontée d'un vase monumental, from "Collection de divers sujets de vases, tombeaux, ruines et fontaines, utile aux artistes...", 1768, published 1770; Jean-Laurent Legeay (French, ca. 1710–86); France; etching; Platemark: 19.7 x 16.3 cm (7 3/4 x 6 7/16 in.) Sheet: 30.2 x 21.4 cm (11 7/8 x 8 7/16 in.); Gift of Whitney Warren; 1958-136-1-s
SmmD


Drawing, Sepulchral Monument of James III and Henry Cardinal York, ca. 1818; ITALY & FRANCE; pencil, pen, wash, and chinese ink; H x W: 66 × 45.3 cm (26 in. × 17 13/16 in.); Museum purchase through gift of various donors; 1901-39-2517
Watermark: "J HONIG" over "ZOOMEN"
SmmD


Stage Design, Group of Egyptian Buildings from the Exterior
Made in: Italy
Date: early 19th century
SmmD


Drawing, Architectural Fantasy: A Circular Temple on a Truncated Pyramid, mid-18th century; Louis-Joseph Le Lorrain (French, 1715–1759); France; brush and gray and brown wash, over black chalk on off-white laid paper with additions at top and bottom, lined with cardboard and border of blue laid paper; 27.9 x 22.5 cm (11 x 8 7/8 in.); Purchased for the Museum by the Advisory Council; 1911-28-506
SmmD


Drawing, Design for a Stage: A Cemetery, late 18th century; Designed by Pasquale Canna (Italian, active 18th century); Italy; pen and ink, brush and wash on paper; H x W: 15.5 × 21.1 cm (6 1/8 × 8 5/16 in.); Museum purchase through gift of various donors; 1901-39-219
Written in ink: Canna
SmmD


[Pyramid of German helmets near Grand Central Terminal : black-and-white photoprint, ca. 1918.]
Creator: New York Central Railroad
Subject: Grand Central Station (New York, N.Y.)
Надпись из заглавных букв: «Взгляд на сотрудников Центрального железнодорожного вокзала Нью-Йорка, собранных в Пути Победы, с изображением пирамиды захваченных / немецких шлемов с Центральным вокзалом в фоновом режиме». Слева и справа показаны две пушки. Печать с печатью: «От / Департамент по связям с общественностью / Центральная система Нью-Йорка / 466 Lexington Avenue / New York 17, N.Y.». Фотограф неопознанный.
siris


Frank Mason Good (English, 1839-1911). The Stone Pyramid of Dashur in the Necropolis of Noph, 19th century. Albumen silver photograph, image/sheet: 3 15/16 x 3 1/4 in. (10 x 8.3 cm). Brooklyn Museum, Gift of Alan Schlussel, 86.250.43 (Photo: Brooklyn Museum, CUR.86.250.43.jpg)
BrM


Aerial view of the Step Pyramid inside the complex of Djoser, Ṣaqqārah, Egypt, [slide]
Photographer: Elisofon, Eliot
Summary: "The dominant appearance of the Step Pyramid inside the complex of Djoser is designed to denote the divine position of the dead king. The different structures inside represent a selection of units that were essential for the existence of the king in the afterlife: the south tomb and its mortuary chapel, the Hed-Sed chapels and temple 'T', the mortuary temple and serdad, the pavilions of the South and North, and the Step Pyramid itself." [Zahi Hawass, 2003: The Treasures of the Pyramids. White Star Publishers]. "Saqqâra (Ṣaqqārah) is a large necropolis south of Cairo and west of ancient Memphis. It was the necropolis of ancient Memphis; has remains of several pyramids from 5th and 6th dynasties and the famous Step Pyramid, the earliest true pyramid in Egypt, built for King Zoser (Djoser) of the 3rd dynasty ca. 2630 BC by his prime minister Imhotep. It is not to be confused with the modern town of the same name." [The J. P. Getty Fund: Thesaurus of Geographical Names]. This photograph was taken when Eliot Elisofon was on assignment for American Institute of Architects, directing the Egyptian portion of the documentary on Ancient Egypt, March 1965 and September 1965.
siris


"El Castillo (Pyramide des Kukulcan). Westansicht."
Teobert Maler (12.1.1842 - 22.11.1917), Fotograf
1891 - 1892
Mexiko (Land)
Chichén Itzá (Ort)
Sammlung: Ethnologisches Museum | Amerika
BerM


Entwurf zu einer Pyramide
Karl Friedrich Schinkel (13.3.1781 - 9.10.1841), Zeichner
Friedrich Gilly (16.2.1772 - 3.8.1800), Inventor
um 1800
Aquarell, Feder in Schwarz und Grau, Pinsel in Schwarz (Tusche) / Papier (vélin)
Sammlung: Kupferstichkabinett
BerM


Explication de la Pyramide suiuant le traitté de Pise en 1664 ... Chez A Trowain (an Stelle der früheren Adresse: Lepautre & Trouvain) ...
Jean Lepautre (1618.06.28 - 1682.02.02, Paris), Stecher
A. / Trouvain, Antoine Trowain, Verleger
nach 1664
Sammlung: Kunstbibliothek | Ornamentstichsammlung
BerM


Wermuth, Christian: Georg Wolfgang Wedel
Medaille
1704
Land: Deutschland (Land)
Region: Thüringen (Region)
Münzstätte/Ausgabeort: Gotha?
Sammlung: Münzkabinett | Medaillen | Barock und Rokoko (1600 bis 1770)
Vorderseite: GEORG WOLFG - WEDEL MED D. Brustbild von Georg Wolfgang Wedel mit umgelegtem Mantel nach rechts. Im Armabschnitt Altersangabe des Dargestellten AET 59 1704 (AE ligiert).
Rückseite: NON VNVS - SED QVICQVID - AD VSVM -/ PHIL THEO / BOMB V HO / PARACEL - HIPPO/CRATES / COI9 - GALLEN / PERGA/MENVS - IOAN BAP/TISTA VAN / HELMONT // MEMOR PERPET / C WERMUTH FEC / C PR CAES [AE in CAES ligiert]. Umschrift, im Feld vier Pyramiden mit den ovalen Bildnismedaillons berühmter Ärzte, deren Namen unten auf den Postamenten stehen. Zwischen den Postamenten steht mittig eine Zypresse. Drei Zeilen Schrift im Abschnitt.
BerM


Gewicht von Priene in Gestalt einer dreiseitigen Pyramide mit griechischer Inschrift ΠΡΙ/ΗΝΕ/ΩΝ in erhabenen Buchstaben
Waagen und Gewichte (Gerät)
Fundort: Agora-Nordseite (Türkei/Priene/Agora)
Fundort: Priene (Türkei)
Sammlung: Antikensammlung
BerM


Hester Ann Posey's Sampler
Maker: Posey, Hester Ann
Place Made: United States: Maryland, Frederick
Date made: 1837
Description: Below family record, pyramidal monument (memorial to deceased sister) flanked by rosebushes and butterflies, under weeping willow tree, on ground-line worked in "crinkled" silk. To left of monument, verse in square outline, all lettering black. Border of geometric flowering vine on all four sides. Silk embroidery thread on linen ground. STITCHES: cross, crosslet, satin, stem. THREAD COUNT: warp 28, weft 31/in.
Inscriptions:
"A Family Reccord
Nathaniel and Margaret Pof[s]ey
The Parent's of thof[s]e Children
SoPhia Maria Pof[s]ey born Oct 8th 1813
Fredrick Jerome Pof[s]ey born Feb 28 1815
Margaret Pof[s]ey born Dec 19th 1816
John Pittf[s] Pof[s]ey born Oct 12 1818
Mary Jane Pof[s]ey born Dec 3d 1820
Hester Ann Pof[s]ey born Dec 28 1822
Nathaniel Boliver Pof[s]ey born April 11 1827
Henry Clay Pof[s]ey born Aug 14 1829"
To left of monument in square:
"Weep not my frien
df[s]. af[s] you paff[ss] by.
af[s] you are now. f[s]o
once Waf[s] I. af[s] i
am now. So you
muf[s]t be. prepare
to meet me in
Eternity."
Embroidered on the monument are the following words:
"sacred
to The -
Memory of
Margaret Posey
Who died Feb 2
A.D. 1824 aged 8 YS
1 Month and 14 days
Below monument:
"Hester. Ann. Poseyf[s] Sampler Finished in the 15.th
year of her age. A.D. 1837."
Background: Hester was born on December 28, 1822, to Nathaniel and Margaret Posey in Baltimore, MD. Nathaniel and Margaret Kemp were married on October 9, 1812, in Frederick, Maryland. Hester was a teacher and did not marry. She died November 7, 1916 in Frederick, MD.
Data Source: National Museum of American History, Kenneth E. Behring Center
SmmAH


Pyramidion vom Grab des Ptahmose
Amenophis (Amenhotep) III.
Memphis oder Saqqara (? / Ägypten / Unterägypten)
Sammlung: Ägyptisches Museum und Papyrussammlung | Ägyptisches Museum
BerM


Length of furnishing fabric: Monuments of Egypt
French, about 1808
Christophe-Philippe Oberkampf (1738–1815), After Louis-Francois Cassas (French (18th century))
Object Place: Jouy-en-Josas, France
BostM


Glass plate negative made by Walter J. Hussey, circa 1890. The granite Pyramid to the Confederate Soldiers at the Hollywood Cemetery in Richmond, Virginia.
Data Source: National Museum of American History, Kenneth E. Behring Center
SmmAH


Ames Monument, (sculpture).
Artist: Saint-Gaudens, Augustus, 1848-1907, sculptor. Richardson, H. H., 1838-1886, sculptor.
Dates: 1882.
Inscription: (Carved on north face of pyramid:) IN MEMORY/OF OAKES AMES/AND OLIVER AMES (East face, Oakes Ames:) BORN/JANUARY/10, 1804/MAY 8/1873/ A (inscribed within circle) (West face, Oliver Ames:) BORN NO/VEMBER/1807/DIED/ MARCH 7/1877 signed
Located 1/2 miles South of Interstate 80, near the summit between Cheyenne & Laramie, Albany County, Wyoming
Remarks:
Братья Эймс были крупными инвесторами в Credit Mobiler of America, строительной компании, строящей трансконтинентальную железную дорогу. Скульптура была спроектирована Генри Хобсоном Ричардсом; Августу Сен-Годенсу было поручено создать барельефы. Скульптура была построена в 1882 году около вершины между Ларами и Шайенн рядом с железнодорожными путями. В 1901 году железная дорога была перенаправлена в трех с половиной милях к югу от памятника.
Repository: Inventories of American Painting and Sculpture, Smithsonian American Art Museum, P.O. Box 37012, MRC 970, Washington, D.C. 20013-7012
siris


Vorstellung Der ... Pyramide, Welche Das ... Carolo VI ... Vor Nürnberg 1712 ... Angezündete Feuerwerk, erleuchtet hat ...
Johann Daniel Preißler (1666.01.17 - 1737.10.13, Nürnberg), Stecher
1712
Sammlung: Kunstbibliothek | Ornamentstichsammlung
BerM

Tags: mudraya_ptica
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your IP address will be recorded 

  • 0 comments